Jak urządzić biuro, aby zwiększyć efektywność pracy?
Biuro to miejsce codziennej pracy, w którym bardzo mocno liczy się funkcjonalność. Dobór mebli musi być podyktowany nie tylko ich schludnym, często reprezentacyjnym wyglądem, ale przede wszystkim praktycznością. Dostępne na rynku gotowe meble dają nam dziś duże możliwości aranżacyjne. Jak jednak urządzić biuro, by zwiększyć efektywność pracy? Zapraszamy do lektury naszego poradnika!
1. Znaczenie rozmieszczenia mebli w biurze
2. Jak wybrać funkcjonalne biurko dla pracownika, by podnieść efektywność pracy?
3. Ergonomiczne krzesła kluczem do wydajnej pracy
4. Meble biurowe, które utrzymają ład i porządek w miejscu pracy
5. Inne czynniki wpływające na efektywność pracy w biurze
Znaczenie rozmieszczenia mebli w biurze
Jednym z najważniejszych czynników wpływających na efektywność pracy jest układ całego pomieszczenia oraz rozmieszczenie mebli, przy których siedzą pracownicy. Co powinniśmy wziąć pod uwagę, planując układ mebli biurowych?
Zacznijmy od tego, że przepisy dokładnie definiują, jakiej wielkości przestrzeń do pracy powinien mieć zagwarantowaną. Zbyt mała sprawi, że będzie on przytłoczony, a jego przestrzeń osobista może zostać naruszona. Dla komfortu fizycznego i psychicznego konieczne jest zapewnienie odpowiednio dużego miejsca do pracy.
Kolejnym czynnikiem, na który powinniśmy zwrócić uwagę, jest rozmieszczenie biurowych biurek. Aktualne badania pokazują, że pracownicy nie powinni siedzieć tuż przed ścianą, ale również oknem, gdyż widok za nim może ich rozpraszać. Z kolei biurko umieszczone przed ścianą znacznie ograniczy kreatywność. By zwiększyć efektywność pracy, proste biurko – jak np. takie biurko komputerowe z szufladami Mirek – należy ustawić tak, by pracownik siedział twarzą lub bokiem skierowanym ku drzwiom wejściowym.
Jak wybrać funkcjonalne biurko dla pracownika, by podnieść efektywność pracy?
Samo ustawienie mebli to za mało, ważną rolę odgrywa to, przy czym będą pracować pracownicy. Podstawowym meblem biurowym jest biurko. Podczas jego wybierania warto zwrócić uwagę na jego wielkość i kształt i odpowiednio dopasować model do naszego wnętrza. Najlepiej sprawdzą się:
- biurka narożne - podniosą efektywność pracownikowi, który potrzebuje więcej przestrzeni do pracy i np. korzysta z dwóch monitorów,
- biurka z szufladami - pomoże utrzymać porządek, co pozytywnie wpłynie na jakość pracy;
- biurka komputerowe - wspomagają aranżację przestrzeni, gdy pracownik korzysta ze stacjonarnego komputera;
- biurka z nadstawką - poprawiają ergonomię pracy przy monitorze;
- biurka proste - małe, ale praktyczne, idealne do niewielkich biur.
Ergonomiczne krzesła kluczem do wydajnej pracy
Kolejnym bardzo ważnym elementem nie do przecenienia w sprawie wydajności pracy są odpowiednie krzesła biurowe. Biurowe fotele skórzane lub materiałowe mają za zadanie zapewnić odpowiednie podparcie pleców pracownika i poprawić komfort pracy. Przy wielogodzinnej pracy przy komputerze efektywność pracownika można zwiększyć, stawiając na ergonomiczne fotele, które uchronią przed bólami kręgosłupa negatywnie odbijającymi się wydajności.
Meble biurowe, które utrzymają ład i porządek w miejscu pracy
W jaki jeszcze sposób meble biurowe mogą pozytywnie wpłynąć na wydajność pracy? Oprócz dobrze zaplanowanego stanowiska pracy (wygodnego biurka, krzesła), powinniśmy zadbać również o meble, które wspomogą utrzymanie porządku w całym biurze. Nic bowiem tak nie rozprasza, jak ogólny bałagan.
Zdaniem eksperta
By uniknąć marnowania czasu na poszukiwania dokumentów, warto zainwestować w praktyczne regały biurowe oraz szafy do biura. Zmieszczą one wszystkie potrzebne papiery i akcesoria, a równocześnie wspomogą utrzymanie czystości - Paulina z Meblowej 1
Przydatne będą również meble pracownicze i kontenerki biurowe, które dadzą pracownikom możliwość przechowywania i segregacji przedmiotów niezbędnych w ich pracy. Warto wybierać te meble, które wyposażone są w kółka, dzięki czemu możliwe będzie ich szybkie i proste przemieszczanie. Oszczędzi to również miejsce w biurze, ponieważ taki kontenerek można ukryć pod biurkiem, gdy nie jest potrzebny.
Jeśli nie do końca wiemy, jakie meble wybrać, by zwiększyć efektywność pracy, warto sięgnąć po gotowe zestawy mebli biurowych, które zawierają wszystko, czego możemy potrzebować.
Inne czynniki wpływające na efektywność pracy w biurze
Efektywność pracy da się w prosty sposób zwiększyć poprzez dobór odpowiednich mebli biurowych, ale to tylko jedna z metod. Warto zwrócić uwagę na prawidłowe oświetlenie biura (zarówno za słabe, jak i za mocne negatywnie odbija się na pracy) czy poziom hałasu. Możemy zdecydować się na odgrodzenie pracowników przy pomocy przegrody biurowej, ale musimy pamiętać, że równocześnie utrudni ona kontakt pomiędzy pracownikami. Nie warto więc sięgać po nią, gdy sąsiadujący pracownicy muszą się ze sobą komunikować.
Urządzając biuro, nie możemy zapomnieć również o innych elementach wyposażenia, które znacznie usprawnią funkcjonowanie w danym pomieszczeniu. Są to m.in. szafki na buty z siedziskiem, które odpowiednio dobrane, w ciekawy sposób pomogą zagospodarować przestrzeń w biurowym przedpokoju.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat aranżowania biura, przeczytaj teksty na naszym blogu:
Posty z tej samej kategorii
- Konsola do przedpokoju - meblowy must have czy zbędny dodatek?
- Szafka narożna czy prosta - która lepsza do biura?
- Jakie krzesła biurowe wybrać do sali konferencyjnej? Podpowiadamy
- Jak urządzić gabinet prezesa lub dyrektora? Wybieramy meble do pokoju szefa
- Czy warto zdecydować się na gotowe zestawy mebli do pokoju dziecięcego?
Posty powiązane tagami
Komentarze
Brak komentarzy