Jak wyposażyć biuro? Poznaj 6 niezbędnych mebli biurowych

person Autor: Meblowa1 list Kategoria: Użytkowanie mebli Dodano w comment Liczba komentarzy: 0 favorite Wyświetleń: 1943

Stworzenie komfortowego miejsca do pracy nie jest prostym zadaniem. Szeroki wybór mebli biurowych na rynku dodatkowo nam tego nie ułatwia. Które szafki są niezbędne, a które będą nam tylko zawadzać? Zapraszamy do lektury poradnika o tym, jak wyposażyć biuro, by było funkcjonalne i wygodne.

Spis treści:
- Ergonomiczne biurka do biura - najważniejsze meble
- Fotele czy krzesła biurowe - dopasuj je do potrzeb pracowników
- Gdzie przechowywać dokumenty? Sięgnij po szafy biurowe
- Kontenerki biurowe - miejsce na drobiazgi
- Funkcjonalne regały do biura - zwiększ powierzchnię do przechowywania
-
Dla zwiększenia komfortu pracy - przegrody biurowe
-
Inne meble, w które warto wyposażyć biuro

Meble biurowe, o których nie wolno zapomnieć

Ergonomiczne biurka do biura - najważniejsze meble

Nie ma biura, w którym nie znalazłoby się praktyczne, duże, stabilne biurko. Mebel absolutnie niezbędny w każdym pomieszczeniu, w którym pracujemy. Wybór najlepszego dla nas biurka do biura może być prosty, jeśli będziemy kierować się kilkoma zasadami. Przede wszystkim dobierzmy jego wielkość. Powinno pasować zarówno do pomieszczenia, jak i zapewniać swobodę pracy, gdy przy nim usiądziemy. Zbyt małe biurko biurowe nie zapewni odpowiedniego komfortu pracy. W zależności od naszych (czy pracowników) preferencji możemy wybrać biurka zupełnie proste, bądź też wyposażone w szuflady czy przydatne półki. Przed zakupem upewnijmy się, że jego wysokość jest odpowiednia (choć większość modeli na rynku ma standardowy rozmiar, warto to sprawdzić).

Fotele czy krzesła biurowe - dopasuj je do potrzeb pracowników

Nieco bardziej skomplikowany może być wybór idealnego krzesła czy fotela biurowego. Czynników decydujących o naszym komforcie siedzenia jest więcej, chociażby wzrost, waga, nawyki. Dlatego podczas zakupu, warto zastanowić się, czy lepiej siedzi nam się na krześle skórzanym, materiałowym, obrotowym czy też może mamy problemy z kręgosłupem i potrzebujemy ergonomicznego fotela biurowego. Co powinno posiadać wygodne i zdrowe dla naszych pleców krzesło? Przede wszystkim dobrze, by miało jak najwięcej możliwości regulacji i dostosowania - oparcia, wysokości, podłokietników. Dzięki temu łatwiej będzie nam dopasować je do naszego organizmu. Pamiętajmy, że spędzając w pozycji siedzącej wiele godzin, musimy zapewnić sobie możliwie największą wygodę.

Szukasz funkcjonalnych mebli do biura? Sprawdź naszą ofertę!

Gdzie przechowywać dokumenty? Sięgnij po szafy biurowe

W biurach zawsze potrzebna jest duża ilość miejsca do przechowywania - dokumentów, urządzeń, różnego typu papierów. Najwygodniejsze są do tego pojemne szafy biurowe, które nie tylko wiele zmieszczą, ale również pozwolą utrzymać ład i porządek w firmowej dokumentacji. Zamykana szafa ma jeszcze tę zaletę, że ukrywa przed wzrokiem pracowników czy innych osób przebywających w biurze całą zawartość. Zwiększy więc ochronę danych. Szafy biurowe możemy kupować pojedynczo, zestawiając je ze sobą, jeśli jest taka potrzeba. Możemy również zdecydować się na zakup zestawu mebli biurowych, który zawiera wszystkie niezbędne w codziennej pracy elementy.

Szafa biurowa służy również do przechowywania ubrań, np. okryć wierzchnich, koszul czy garniturów na zmianę lub po prostu zapasowych zestawów odzieży. Dobierając meble biurowe, nie zapominajmy więc także o tej jej funkcji. W tym celu najlepiej wybrać szafę do biura z drążkami na wieszaki.

Kontenerki biurowe - miejsce na drobiazgi

Jeśli zdecydowaliśmy się na proste biurka, o dużym polu pracy, ale bez dodatkowych szuflad, warto połączyć je z kontenerkami biurowymi. Są to bardzo poręczne, małe szafki na kółkach lub nóżkach, które możemy postawić np. przy biurku pracownika. Mimo niewielkiej wielkości są pojemne, sprawdzą się do przechowywania notatek, drobnej dokumentacji czy też rzeczy osobistych. Kontenerki do biura mogą być szafkami lub zostać wyposażone w praktyczne szuflady.

Jakie meble biurowe są niezbędne do pracy?

Funkcjonalne regały do biura - zwiększ powierzchnię do przechowywania

Większość firm boryka się z dużą ilością przechowywanych segregatorów, zazwyczaj z dokumentacją, fakturami, danymi pracowników etc. Najlepszym meblem gabinetowym do ich przechowywania są regały do biura. Wysokości i głębokości półek są dostosowane do wielkości segregatorów. Regały, choć pozostawiają dokumenty “na widoku” są chętnie wybierane przez klientów biznesowych. Są bardzo pojemne, a jednocześnie nie zabierają za dużo cennego miejsca.

Dla zwiększenia komfortu pracy - przegrody biurowe

Coraz popularniejszym wyposażeniem biura stają się przegrody oddzielające biurka i wszystkie inne elementy, zaliczane do mebli pracowniczych. Są to montowane najczęściej do ściany (lub blatu), pojedyncze deski, które wyodrębniają strefy przydzielane konkretnemu pracownikowi. Takie rozwiązanie zwiększa komfort pracy, ponieważ unikamy sytuacji, w której ciągle zaglądamy sobie przez ramię. Pozwala również podnieść efektywność wykonywanych zadań, a także ogranicza liczbę zbędnych bodźców docierających do pracowników. Przegrody biurkowe są więc prostym i tanim sposobem na udoskonalenie wydajności pracy.

Inne meble, w które warto wyposażyć biuro

Jeśli dysponujemy większą przestrzenią biurową (a nie szukamy mebli do małego biura), warto wygospodarować przestrzeń do relaksu i spotkań z klientami. W niej warto postawić na wygodne fotele i dopasowane stoliki kawowe.

Komentarze

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Niedziela Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Sobota Styczeń Luty Marzec Kwiecień Maj Czerwiec Lipiec Sierpień Wrzesień Październik Listopad Grudzień