Jak wybrać wyposażenie do biura? Zestaw mebli czy pojedyncze szafki?

person Autor: Paulina z Meblowej 1 list Kategoria: Użytkowanie mebli Dodano w comment Liczba komentarzy: 0 favorite Wyświetleń: 840

Wybór odpowiedniego wyposażenia do biura to nie lada wyzwanie, zwłaszcza jeśli zależy nam na osiągnięciu wysokiej funkcjonalności i estetyki jednocześnie. Niektórzy stawiają na swoją własną inwencję i samodzielnie kompletują poszczególne meble do przestrzeni biurowej. Warto jednak wiedzieć, że mamy możliwość zakupienia gotowego zestawu mebli, skomponowanego w ten sposób, by jak najbardziej usprawnić pracę i podnieść jej komfort. W poniższym tekście podpowiadamy jak wybrać najlepsze wyposażenie do biura. Zapraszamy do lektury!

1. Czym się kierować wybierając meble biurowe?
2. Jakie meble biurowe wybrać do biura rachunkowego?
3. Jakie wyposażenie wybrać do małego biura?
4. Jakie meble biurowe będą najlepsze do gabinetu? Zestaw mebli biurowych czy pojedyncze szafki?
5. Zalety i wady wyboru pojedynczych szafek do biura
6. Kiedy warto zdecydować się na zestaw mebli biurowych?

Czym się kierować wybierając meble biurowe?

Kiedy wybieramy meble biurowe, powinniśmy w pierwszej kolejności wziąć pod uwagę:

- potrzeby naszych pracowników,
- profil działalności firmy,
- wielkość biura.

Te kwestie w ogromnym stopniu dyktują jakiego rodzaju mebli biurowych będziemy najbardziej potrzebować - zestawów mebli czy też pojedynczych szafek. 

Nie jesteś pewien czy zdecydować się na zestaw mebli czy pojedyncze szafki do biura? Zajrzyj do naszego sklepu z meblami biurowymi, porównaj obie opcje i zainspiruj się!

Jakie meble biurowe wybrać do biura rachunkowego?

W przypadku gdy szukamy mebli do biura rachunkowego, przyda nam się duża ilość regałów biurowych oraz szaf, a także wygodny biurowy fotel obrotowy lub krzesło ergonomiczne. Podobnie w każdym innym biurze, w którym pracuje się z papierowymi dokumentami, które następnie są przechowywane przez wiele miesięcy lub lat - potrzebujemy przestrzeni do ich składowania. Wówczas warto postawić na szafki z wieloma półkami oraz szufladami.

W takim wypadku korzystne może okazać się zakupienie zestawu mebli biurowych. W zależności od wariantu będziemy dysponowali wystarczającą przestrzenią do przechowywania wszystkich dokumentów. Jest to też rozwiązanie o wiele bardziej ekonomiczne, ponieważ kupienie zestawu mebli z pewnością wyniesie nas o wiele taniej niż nabywanie ich pojedynczo.

Jakie meble biurowe wybrać do małego biura?

Sytuacja komplikuje się, gdy dysponujemy niewielką przestrzenią biurową. Wówczas musimy rozważyć, jakie meble pracownicze obowiązkowo powinny znaleźć się w naszym biurze z punktu widzenia komfortu pracowników. Kwestią priorytetową jest zapewnienie wszystkim w biurze wygodnej przestrzeni do pracy, tak aby ułatwić wykonywanie poszczególnych zadań.

Należy wziąć pod uwagę, że stanowiska pracy nie zawsze będą wyglądały jednakowo - np. pracownicy IT często potrzebują do pracy dwóch monitorów, co może wymagać zakupienia większego biurka biurowego - np. narożnego lub z szufladami. Jeśli więc nasza działalność skupia wiele różnych działów, najlepiej do każdego podejść w sposób indywidualny i zastanowić się nad potrzebami pracowników. Wówczas lepsze może okazać się kompletowanie pojedynczych mebli i szafek, w taki sposób, by spełniały osobiste oczekiwania pracowników. Warto rozważyć również zakup biurka z nadstawką, dzięki której możliwe będzie schowanie znacznie większej ilości wyposażenia.

Jak wybrać najlepsze meble do biura?

Jakie meble biurowe będą najlepsze do gabinetu? Zestaw mebli biurowych czy pojedyncze szafki?

W przypadku gdy nasze biuro przypomina bardziej gabinet i zatrudniamy np. wyłącznie sekretarkę lub księgową, mamy większą dowolność co do wyboru mebli. Jednocześnie warto, by prezentowały się one spójnie i elegancko, zwłaszcza jeśli w naszym biurze przyjmujemy wielu Klientów. Wówczas powinniśmy myśleć o gabinecie jak o swoistej wizytówce naszej działalności.

Zdaniem eksperta

Kompletując meble gabinetowe, powinniśmy cały czas myśleć o tym, jak będą się one prezentowały całościowo. Tylko w ten sposób osiągniemy efekt profesjonalnie wyglądającego gabinetu. Jednocześnie ogromnym ułatwieniem może okazać się zdecydowanie się na zestaw mebli biurowych. W ten sposób oszczędzimy sobie obaw, czy wybrane przez nas pojedyncze szafki nie stworzą wrażenia chaosu - Paulina z Meblowej

Zalety i wady wyboru pojedynczych szafek do biura

Zdecydowanie się na pojedyncze szafki do biura ma swoje zalety i wady. Niewątpliwie jest to korzystna opcja, kiedy zależy nam na tym, aby nasze biuro miało jak najbardziej indywidualny charakter. W tym wypadku nic nas nie ogranicza i możemy wybrać meble, kierując się potrzebami naszych pracowników. Możemy też nieco bardziej zaszaleć z designem biura. 

Jednocześnie kompletując meble pojedynczo, narażamy się na wyższe koszty. Ryzykujemy też, że efekt finalny będzie się prezentował chaotycznie. Ponadto urządzanie biura w ten sposób zajmuje o wiele więcej czasu - długo zastanawiamy się nad wyborem mebli, ich wzajemnym dopasowaniem itd. 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym jak umeblować biuro, przeczytaj teksty na naszym blogu: 

Jak wyposażyć biuro? Poznaj 6 niezbędnych mebli biurowych
7 faktów o wyposażeniu nowoczesnego biura. Jakie meble kupić do biura?

Kiedy warto zdecydować się na zestaw mebli biurowych?

Zestaw mebli biurowych będzie dobrym wyborem, jeśli zależy nam na szybkim i ekonomicznym zakupie wyposażenia. Dzięki temu rozwiązaniu mamy pewność, że wszystkie meble będą prezentowały się spójnie i profesjonalnie, co może być szczególnie istotne w przypadku, gdy naszych Klientów lub partnerów biznesowych gościmy w biurze. Jednocześnie z chwilą zdecydowania się na takie rozwiązanie musimy pogodzić się z tym, że nasza przestrzeń biurowa raczej nie będzie miała indywidualnego charakteru.

Komentarze

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Niedziela Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Sobota Styczeń Luty Marzec Kwiecień Maj Czerwiec Lipiec Sierpień Wrzesień Październik Listopad Grudzień