Jakie meble biurowe wybrać do biura typu open space?
Przestrzenie biurowe typu open space cieszą się coraz większą popularnością. Przede wszystkim pozwalają maksymalnie wykorzystać dostępną przestrzeń, ułatwiają współpracę między pracownikami, zapewniają szybki i bezpośredni przepływ informacji. Aby jednak praca w takim biurze była komfortowa i przekładała się bezpośrednio na dobre wyniki, musi ono zostać odpowiednio zaaranżowane. Dziś podpowiadamy, jakie meble biurowe wybrać do biura typu open space. Zapraszamy do lektury naszego poradnika.
1. Czym charakteryzuje się biuro typu open space?
2. Jak umeblować przestrzeń open space?
3. Wydzielenie poszczególnych stref funkcjonalnych w open space
4. Biurko jako obowiązkowe wyposażenie przestrzeni typu open space
5. Szafki i regały do open space
6. Kontenerki biurowe w przestrzeni typu open space
7. Miejsce odpoczynku i relaksu w biurze z otwartą przestrzenią
Czym charakteryzuje się biuro typu open space?
Biuro open space charakteryzuje się otwartą przestrzenią, która z założenia ma sprzyjać integracji pracowników. Koncepcja takiej pracy przywędrowała do Polski ze Stanów Zjednoczonych na przełomie XIX i XX wieku. Z kolei w Polsce początek tego typu przestrzeni przypada na wczesne lata 90. XX wieku, kiedy to powstały pierwsze, duże korporacje.
Rosnąca z roku na rok popularność biur open space wynika przede wszystkim z czynników ekonomicznych, ale też z funkcjonalności. Z założenia mają one poprawić i ułatwić komunikację między pracownikami i przyczynić się do sprawnego obiegu informacji oraz dokumentów pomiędzy działami. Aranżacja biur open space to także możliwość maksymalnego zagospodarowania dowolnej przestrzeni, a także szybkiego przeorganizowania biura. Przestrzenie typu open space mają również swoich przeciwników, którzy uważają, że praca w takim miejscu obniża efektywność ze względu na wszechobecny hałas.
Jak umeblować przestrzeń open space?
W celu zapewnienia pracownikom jak największego komfortu pracy oraz uzyskania wysokiej efektywności należy odpowiednio i ergonomicznie urządzić firmowy open space, a przede wszystkim wybrać odpowiednie meble biurowe.
Wydzielenie poszczególnych stref funkcjonalnych w open space
Bardzo często stanowiska pracy w open space oddzielone są od siebie lekkimi ściankami działowymi, przegrodami biurowymi lub regałami, dzięki którym możliwe jest wydzielenie poszczególnych stref funkcjonalnych. Wydzielając poszczególne strefy robocze w biurze, należy uwzględnić aktualnie obowiązujące przepisy. Zgodnie z nimi na jednego zatrudnionego pracownika powinno przypadać minimum 13m2 objętości całego pomieszczenia.
Biurko jako obowiązkowe wyposażenie przestrzeni typu open space
Trudno wyobrazić sobie pomieszczenie biurowe bez biurka – np. takiego biurka komputerowego z szufladami Mirek – i wygodnego fotela biurowego, który zapewni ergonomiczną i komfortową pracę. W biurze open space najlepiej zdają egzamin solidnie wykonane biurka, które będą jednocześnie na tyle poręczne, aby łatwo można było zmieniać ich ustawienie celem stworzenia różnych konfiguracji. Biurka często łączy się kształt litery „T” lub „L”.
Zdaniem eksperta
Biurko do biura nie powinno być zbyt małe, ponieważ zwykle umieszcza się na nim nie tylko dokumenty i przybory biurowe, ale również sprzęty, takie jak drukarka czy fax. Dobrze sprawdzą się również biurka z regulowaną wysokością, dzięki czemu pracownik będzie miał możliwość swobodnego dopasowania wysokości do swoich indywidualnych preferencji - Paulina z Meblowej 1
Szafki i regały do open space
Standardowym wyposażeniem biura - oprócz biurka i fotela ergonomicznego - są pojemne szafy biurowe oraz regały aktowe na dokumenty. W szafach biurowych można przechowywać segregatory, z kolei na mniejsze partie dokumentów lepiej sprawdzą się regały biurowe. Szafa biurowa zamykana na klucz pozwoli zabezpieczyć wrażliwe dane i akta, które nie powinny dostać się w niepowołane ręce. Szafy i regały najlepiej ustawić w takim miejscu, aby nie przeszkadzały w swobodnym przemieszczaniu się, ale jednocześnie wszystkie niezbędne dokumenty były na wyciągnięcie ręki.
Kontenerki biurowe w przestrzeni typu open space
W open space przydatne mogą okazać się również kontenerki biurowe. Można je zastosować nie tylko do przechowywania dokumentów, ale również sprzętów biurowych. Kontenerki zwykle wyposażone są w szuflady, co pomoże zorganizować i uporządkować dostępną przestrzeń. Największą zaletą tego typu produktów jest ich mobilność. Z łatwością można je przestawić z jednego miejsca na drugie.
Miejsce odpoczynku i relaksu w biurze z otwartą przestrzenią
Poza standardowymi meblami, które stanowią nieodłączne wyposażenie każdej przestrzeni biurowej, warto również zadbać o tzw. część wspólną, w której pracownicy spędzają przerwy. W takich miejscach doskonale sprawdzi się wygodna kanapa lub fotel typu salonowego oraz stolik kawowy. Tak zaaranżowane miejsce pozwoli na spokojnie naładować akumulatory.
Kupując meble do biura typu open space, warto zainwestować w takie, które posłużą na lata. Oprócz funkcjonalności i jakości wykonania nie bez znaczenia jest również ich wygląd. Wyposażenie biura to bowiem ważny element wizerunku każdej firmy.
Przeczytaj na naszym blogu również:
Posty z tej samej kategorii
Posty powiązane tagami
Komentarze
Brak komentarzy