Jak urządzić gabinet do pracy na poddaszu?
Organizacja gabinetu do pracy na poddaszu nie jest prostym zadaniem ze względu na dużą ilość skosów i często małą, ciemną przestrzeń do aranżacji. Jeśli jednak poświęcimy temu zadaniu trochę czasu, zyskamy wygodne i funkcjonalne biuro domowe. Aby pomóc w aranżacji gabinetu do pracy na poddaszu, przygotowaliśmy krótki poradnik z inspiracjami na meble przydatne w tej przestrzeni. Zapraszamy do lektury!
1. Jak urządzić biuro na poddaszu ze skosami?
2. Jak umeblować pokój do pracy na poddaszu?
3. Jak ustawić biurko na poddaszu?
4. Czy biurko do pracy może stać pod oknem?
5. Jak zaaranżować kącik do pracy na poddaszu?
6. Jak przygotować miejsce do przyjmowania klientów na poddaszu?
Jak urządzić biuro na poddaszu ze skosami?
Do aranżacji przestrzeni na poddaszu niezbędne będą nam meble biurowe i gabinetowe, najlepiej te o bardziej kompaktowych rozmiarach. W zależności od tego, jakiej wielkości i kształtu jest nasz strych, tak różnie możemy dopasować meble do pracy na poddaszu. Musimy uwzględnić przede wszystkim lokalizację skosów i stopień ich nachylenia. Kolejną kwestią, którą warto wziąć pod uwagę, są nasze potrzeby. Powinniśmy pamiętać, że meble należy dostosować do osoby, która będzie spędzać przy nich najwięcej czasu. Kluczowym aspektem urządzania biura na poddaszu jest również dbałość o dobrą organizację tej przestrzeni oraz zabezpieczenie szaf biurowych na segregatory i inne artykuły biurowe.
Jak umeblować pokój do pracy na poddaszu?
Meblowanie pokoju do pracy na poddaszu warto dokładnie zaplanować. W tym wnętrzu powinniśmy zaaranżować i wykorzystać każdy centymetr. Z pomocą przychodzą nam różnego rodzaju meble. Czego nie może zabraknąć, byśmy byli w stanie pracować wydajnie i utrzymywać skupienie?
- szafa, która pozwoli na schowanie rzadziej używanych przedmiotów,
- regał na dokumenty,
- biurko ergonomiczne do biura do właściwej pracy,
- zamykany kontener pod biurko na wszystkie ważniejsze i często używane dokumenty,
- tanie komody z szufladami - jako dodatkowe miejsce do przechowywania,
- fotele biurowe materiałowe do wygodnej i komfortowej pracy.
Jak ustawić biurko na poddaszu?
Kluczową kwestią podczas urządzania pokoju do pracy na poddaszu jest dobranie możliwie najlepszego biurka. Jaki mamy wybór i jak prawidłowo ustawić ten mebel?
Zdaniem eksperta
Na poddaszu może sprawdzić się co najmniej kilka różnych rodzajów biurka: biurko proste, biurko narożne, biurko z szufladami, biurko bez uchwytów, biurko komputerowe, biurko z płyty laminowanej czy biurko z płyty meblowej. Jeśli na poddaszu pracować będzie więcej osób, warto również zamontować przegrodę oddzielającą biurka. Kolejną kwestią jest sposób, w jaki powinniśmy ustawić ten rodzaj mebla. Przede wszystkim warto zadbać o właściwe oświetlenie biurka. Może to być zarówno dostęp do światła naturalnego, jak i sztucznego. Kluczem jest jednak to, byśmy pracując, mieli odpowiednią jego ilość - Paulina z Meblowej 1
Czy biurko do pracy może stać pod oknem?
Tak, najlepszym rozwiązaniem w kwestii ustawienia biurka do pracy w gabinecie na poddaszu jest zlokalizowanie go pod oknem. Najczęściej będzie to okno dachowe, pod którym łatwo umieścimy miejsce do wykonywania zadań. Nie powinniśmy jednak zapominać, by zadbać o umieszczenie w oknie przesłon okiennych, które w razie potrzeby uchronią nas przed powstawaniem odblasków na monitorze.
Jak zaaranżować kącik do pracy na poddaszu?
Oprócz zapewniania sobie na poddaszu wysokiej jakości, solidnych i funkcjonalnych mebli biurowych, warto zadbać także o kilka gadżetów, które ułatwią nam pracę i utrzymanie czystości. Czego nie może zabraknąć w gabinecie do pracy na poddaszu?
- pudełek i kuwet biurowych do przechowywania i organizacji dokumentów w regale czy szafie,
- mebli modułowych lub meblowego zestawu biurowego, które w prosty sposób pozwolą nam zaaranżować poddasze,
- pojemnych szaf i szafek do przechowywania,
- praktycznych organizerów,
- odpowiednio dobranego oświetlenia, np. lamp stojących i ściennych,
- tablic do robienia notatek i przypinania ważnych informacji.
Jak przygotować miejsce do przyjmowania klientów na poddaszu?
Specyfika działalności może wymagać od nas przyjmowania klientów w gabinecie do pracy na poddaszu. W takiej sytuacji, oprócz klasycznego kącika do zajęć służbowych, niezbędna będzie również przestrzeń bardziej reprezentacyjna. Warto w niej wykorzystać chociażby:
- stoliki kawowe szklane,
- toaletki podświetlane,
- nowoczesne stoliki pod telewizor czy monitor,
- kanapę lub fotele,
- lampę stojącą.
Przeczytaj na naszym blogu również:
Posty z tej samej kategorii
- Jakie krzesła biurowe wybrać do sali konferencyjnej? Podpowiadamy
- Jak urządzić gabinet prezesa lub dyrektora? Wybieramy meble do pokoju szefa
- Czy warto zdecydować się na gotowe zestawy mebli do pokoju dziecięcego?
- Czy białe meble w pokoju dziecięcym to dobry pomysł? Wyjaśniamy
- Jakie meble do przechowywania ubrań sprawdzą się w biurze?
Posty powiązane tagami
Komentarze
Brak komentarzy