Jaką funkcję mogą pełnić regały w biurze i gdzie warto je umieścić?

person Autor: Paulina z Meblowej 1 list Kategoria: Użytkowanie mebli Dodano w comment Liczba komentarzy: 0 favorite Wyświetleń: 691

Jakie funkcje może mieć regał biurowy?

Biuro jest przestrzenią wspólną, w której warto zadbać o wygodę i funkcjonalność. Dodatkowo zgromadzone w nim meble biurowe powinny prezentować się schludnie i elegancko. Jednym z chętniej wykorzystywanych produktów są regały. Okazuje się, że ten prosty mebel może być wielofunkcyjny. W jaki sposób możemy go wykorzystać? Do czego warto zastosować regały biurowe i gdzie warto je umieścić? Zapraszamy do lektury tekstu, w którym podsuwamy kilka ciekawych inspiracji na aranżację regałów w biurze.

1. Do czego służą regały biurowe?
2. Do czego warto wykorzystać regały biurowe?
3. Jak rozmieścić regały biurowe w zależności od pełnionej funkcji?

Do czego służą regały biurowe?

Regał biurowy to mebel bardzo uniwersalny i występujący w kilku ciekawych wersjach. Najczęściej w przestrzeniach gabinetowych i firmowych wykorzystywane są regały otwarte. Jednak w sklepach internetowych z meblami znajdziemy również je w wersji zamkniętej, z zewnątrz przypominającej szafę biurową na segregatory. Ich główną funkcją jest z pewnością przechowywanie przedmiotów użytkowanych w firmie. Zdecydowanie najczęściej będzie to dokumentacja zgromadzona w segregatorach bądź różnego rodzaju pudłach. Jednak to nie koniec możliwości wykorzystania regałów w siedzibie przedsiębiorstwa. Jak jeszcze je zagospodarować?

Szukasz mebli biurowych, które będą funkcjonalne i reprezentatywne? Wybierz regały biurowe z naszego sklepu internetowego

 Do czego warto wykorzystać regały biurowe?

Pomysłów na zastosowanie regałów w biurze może być wiele. Oto kilka najważniejszych z nich:

- standardowe wykorzystanie jako miejsca do przechowywania. Takie regały najlepiej ustawić przy ścianie czy biurku pracowników, by każdy miał łatwy dostęp. Dodatkowo możemy w różnorodny sposób podejść do tematu. Przedmioty da się kłaść po prostu na półkach, dokumenty można wkładać do segregatorów, specjalnych kuwet biurowych bądź pudełek;

- kolejnym pomysłem na wykorzystanie regału biurowego jest zastosowanie go jako przegrody oddzielającej biurka. Wtedy należy go postawić pomiędzy stanowiskami pracy pracowników. Przyda się to szczególnie w dużych, otwartych przestrzeniach biurowych tzw. open space`ach. Kolejną zaletą tego rozwiązania, oprócz zagospodarowania przestrzeni i wydzielenia stanowisk, jest łatwość dostępu każdej osoby do trzymanych na regale dokumentów czy innych przedmiotów

- rola ścianki działowej - regały, zwłaszcza ustawione po kilka sztuk mogą sprawdzić się w roli ścianki działowej. Jeśli będą zapełnione, odizolują dźwięki i pomogą w stworzeniu odrębnej przestrzeni. Regały mogą być sposobem na szybką i tanią aranżację przestrzeni. Szczególnie gdy nie mamy możliwości przesunięcia ścian czy ich dodania. Nie robiąc remontu w biurze, z pomocą regałów możemy zaaranżować każdą przestrzeń, dzieląc ją na mniejsze. Będzie to rozwiązanie przydatne, gdy zwiększamy liczbę pracowników i nie jesteśmy w stanie każdemu dać odrębnego pomieszczenia.

- regał biurowy może być ekspozytorem dla wszystkiego, czym chcemy się w firmie pochwalić. Warto postawić go w widocznym miejscu i ustawić na nim ważne dyplomy, nagrody, które zdobyło przedsiębiorstwo czy pracownicy;

- mobilny magazyn - jeśli wybierzemy regały z kółkami, mogą one stanowić łatwy do przemieszczenia magazyn. Oczywiście to rozwiązanie nie sprawdzi się w każdej przestrzeni, raczej w tej większej, ale jest to ciekawy pomysł wart rozważenia;

- firmowa biblioteczka - regały do biura da się także wykorzystać jako miejsce do stworzenia małej biblioteczki. Wbrew pozorom zawsze warto, by taka znalazła się w firmie. Może to być miejsce, w którym gromadzić będziemy branżowe książki i czasopisma, ogólnodostępne dla pracowników. Przyda się także jako miejsce do przechowania firmowych procedur. Taka biblioteczka z regału powinna stanąć w przestrzeni głównej, do której w każdej chwili może wejść pracownik, niezależnie od zajmowanego stanowiska.

Jak rozmieścić regały biurowe w zależności od pełnionej funkcji?

Jak widać, możliwych zastosowań regałów biurowych jest sporo. To, na ile będą funkcjonalne, zależy od ich rodzaju, doboru do przeznaczenia i lokalizacji.

Zdaniem eksperta

Podobnie jak zestawy mebli biurowych, tak i same regały muszą zostać dopasowane do wielkości firmy i posiadanej przez nią przestrzeni, ich zastosowania oraz roli, którą będą pełnić. Najczęściej regały biurowe spotkamy pod ścianą (gdy są miejscem do przechowywania), pomiędzy biurkami (gdy pełnią rolę przegrody), w centrum pomieszczenia (gdy mają być ścianką działową). Każde rozwiązanie może być dobre, o ile tylko będzie sprawdzać się pracownikom przedsiębiorstwa - Paulina z Meblowej 1

 

Do czego można wykorzystać biurowy regał?





Przeczytaj na naszym blogu również:

 

Komentarze

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Niedziela Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Sobota Styczeń Luty Marzec Kwiecień Maj Czerwiec Lipiec Sierpień Wrzesień Październik Listopad Grudzień